torsdag 6 december 2012

Tema fredag - trassel

Lördag morgon när jag drog upp mina persienner mötes jag av den här synen. I dag torsdag kväll är det otroligt mycket mera snö här.
Nu är det inte bara här i Västra Götaland som haft en hel del trassel med snömängderna.
Men trassel är ju inte bara snö, min bil har trasslat vindrutetorkarna lade av i dag.
Hemtjänsten ringde i dag och undrade om jag visste var min pappa var, han öppnade inte dörren eller svarade på telefonen.
Hej å hå vilket pådrag o fy vad rädd jag blev, men allt löste sig till det bättre, han hade glömt bort att han skulle få besök av dem. Så han var på stan med sin rollator. Men fyller man 90 om ett halvår så är det ok att glömma att "tjejerna" skulle komma.
Men visst blir det trassel när man bor 15 mil "hemifrån".
Så i kväll skulle jag ha varit på personalfest, men tyvärr så har denna dag "trasslat" tillräckligt, så jag har fått varit hemma. ¨
Och jag ska åka till Göteborg i morgon och då behövs det torkare.
Så nu vill jag att ni visar en bild på trassel.


16 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Hu ja det måste ha varit hemskt när hemtjänsten ringde, tur att allt slutade bra;-)

Pialotta sa...

Herre min ge vilka äventyr du varit med om. Vilken lycka när det ordnades upp med din gamla pappa :)

Pumita sa...

Du verkar ha fått din beskärda del. Skönt att pappsen bara var ute på stan! :) Det andra är lättare att tas med. Själv bidrar jag med problem i trafiken, självförvållade förmodlingen. ;)

Pysselfarmor sa...

Förstår att du blev väldans orolig - skönt att allt var bra!

llh sa...

Ibland blir det bara för mycket! Skönt att inget egentligen hade hänt men du det tar tid att landa efter en sån oro.
Ha en skön helg nu!

jeanette sa...

Finns nu en trassel bild hos mig

Jah Hollis sa...

Ibland trasslar det verkligen till sig.
Min gamla mor fyller 93 nu i december, men hon ger sig numera aldrig ut om hon inte får hjälp av hemtjänsten, så dom har hon stenkoll på.

Rantamor sa...

Ha en finfin helg i Göteborg,
och kör försiktigt !!!

Rantamorkramen.

Rantamor sa...

Förresten vilken tur att det slutade bra med din pappas äventyr.
Inte lätt att vara långt borta när det händer något, jag vet !

Tjingelingen.

Susannesblogg sa...

vad jobbigt att ha sina föräldrar på mils avstånd. speciellt när dem är gamla. tur att det rede ut sig. ha en bra helg!

Violen sa...

Ibland hopar det sig och det blir bara för mycket. Ofta reder det ut sig, och det är för väl att det inte hade hänt din pappa något. Ha en skön helg!

Stare Ström sa...

Det ser riktigt tilltrasslat ut hos dig! Hoppas du reder ut det!

Nett sa...

Vad skönt att det slutade bra, kan förstå att du var orolig. Ha en fin helg!

Erik Semlan sa...

Kör försiktigt när du ska till Göteborg. Med vinterväglaget och all snön är det ganska trassligt på vägarna. Trevlig helg Carina. :-)

Anni sa...

Oj, vilken röra och vilken snö! Hoppas att du tar det försiktigt och att det värsta trasslet lagt sig nu!

Kakan sa...

Ja det är inte lätt att finnas så långt borta men skönt att det löste sig...
Ha det bra!
Kram Kakan