lördag 21 juli 2012

Sitter här helt uppfylld med ett leende på läpparna....

Fredagskvällen tillbringades sittande på en filt på Kronovalls vinslott på Österlen. En fantastisk vacker miljö att arrangera en konsert på. Vi fick inte ha med systemkameror, men  det hade jag, och dotterns väska genomsöktes, men min struntade de i (kan det ha berott på åldern?)
Hur som helst så smög jag och tog en bild i början, den översta. När väl de började, så åkte iphonen fram (jag bangade), så Anna Ternheim som gjorde en fantastisk spelning och har fått  en till som är såld på henne.


När så då den stor Herr T kom upp på scenen så... jag bara ryser att få uppleva honom efter alla dessa år är en helt otrolig grej. Thåström är som en "gummigubbe" far runt och viker sig dubbel, han verkar inte ha några direkta känningar av sina 55 år, och där satt jag 55 år på en filt och funderade på hur jag skulle kunna röra mig efter att ha suttit på gräsmattan ler!
Det började mörkna och då tog jag mod till att ta fram systemkameran, men i mörker och skakigt så blir det där efter.
Men jag kommer att bära med mig den här upplevelsen länge, och det tackvare att min dotter bjöd mig på det! TACK Erica



3 kommentarer:

Birgitta sa...

Det låter helt underbart!

anemonen sa...

Åh vad mysigt trots att det är svårt att komma upp när man suttit länge på marken så var det helt klart värt det. Önskar jag hade varit där.

Anni sa...

Konsertupplevelser är svåra att slå, vad härligt att din blev så bra! Själv var jag lycklig o varm efter lördagens konsert i Oslo med en 63-åring som höll igång i tre timmar och 44 minuter. Jisses. Och imorgon ska jag se honom igen, på Ullevi! Vem? Springsteen såklart! ;-)