lördag 31 december 2011

Dags att knyta ihop 2011 års säck


Så här på årets sista dag är det dags att knyta i hop säcken för årets upplevelser.
Här på bloggen har varje fredag fått ett nytt tema med fantastiskt många som troget är med och klurara och visar en bild....  Tack alla ni!
Året har bjudit på många spännande upplevelser.
I början av året blev jag godeman till ytterligare en person, och med det har jag lärt mycket som jag absolut inte varit i närheten av.
Jag har haft kontakt med socialen, domstolar, skaffat advokater, överklagat och framförallt agerat medmänniska.
Under januari avslutades min ettåriga distans utbildning på Örebro universitet, och helt plötsligt kunde jag "bara" ägna mig åt att jobba heltid. Men det har varit enormt roliga möten och massa input som jag använder i mitt arbete och andra åtagande.

I våras startade jag och Vonna ett stickcafé här i Götene där har vi troget suttit och stickat varannan måndagskväll med olika personer,  fantastiska nya bekantskaper tack för att ni finns.

I mars var jag och min dotter Elin på en spinnkurs i Angered, att göra något tillsammans med sina vuxna barn är otroligt skoj. Att det är svårt och jag behöver träning är bara att konstatera.
Under året har jag stickat en massa , mitt sätt att koppla av. Jag tillhör dem som gillar att lösa en stickuppgift, och otaliga är det engelska mönster jag gett mig på. Sen är det inte säkert att jag tycker om de färdiga resultaten men se då repar jag upp och stickar något nytt!

Sommaren har som vanligt tillbringats mycket i stugan i Närke, där hämtar jag kraft och där umgås jag med mina barn och min släkt. Mina söner Emil och Eric som bor i närheten kommer spontant på besök, vilket är besvärligt när jag bor långt "hemifrån" Närke.
I Juli rensade jag och Erica upp vass och annat under ett par dagar, vi slet som djur men vad fint det blev!
Året har inte bara varit skoj även en del tråkigheter har funnits i vår familj, men nästa år kommer att bli ett fantastiskt år.

Mycket mycket mer har mitt liv bestått av under året, men det här är lite av allt spännande.
Nu är det med spänning som nästa års erfarenheter står och knackar på dörren... där bland annat jag och min dotter Erica ska gå en distansutbildning på ullakademin i Värmland, tre gånger ska vi under våren åka till Kyrkeruds folkhögskola och däri mellan jobba hemifrån, det ser jag fram emot.

Gott nytt år till er alla som besöker min blogg!

7 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det är ju en betryggande känsla, att kunna repa upp och göra nytt om det inte blir bra. :-)
Gott nytt år! Nu ska jag lägga in en fredagstemabild, jobbet förhindrade mig i går.

Pumita sa...

Tack så mycket för alla spännande fredagsteman! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Anonym sa...

Gott Nytt År!

Det är rätt underbart med vuxna barn.

Pennelina sa...

Härligt! Mycket som jag skulle kunna göra också :-D

Önskar dig ett underbart 2011!

Kramar <3<3<3

Rajson sa...

Kul att läsa om ditt år. Upptäcker at det var länge sedan vi sågs.
Umgänget med ens vuxna barn på det settet du beskriver är nöjet av allt "jobb" vi lade ner när de var små. Underbart att vi får vara med.
Spännande projekt väntar dig!
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR där i grannbyn!

Tångsnällans blogg sa...

Gott Nytt Fotoår!

BP sa...

Kul att läsa lite mera om dig, vad du gör, vilka hobbyn du har med mera.
Vill gärna passa på att tacka dig för alla dina fina fototeman under 2011.
Väntar med spänning på 2012 årets första fredagstema:-)