onsdag 7 oktober 2009

Torsdagstemat vecka 42


Den här veckan har vi varit på shoppingtur till Tyskland , med svärmor som fyllde 83 år.
Det är bland det roligaste hon vet så då fick hon en tur med oss som resesällskap.
Vi åkte i söndags härifrån och när vi var framme vid majnabkajen och skulle parkera bilden var halva parkeringsplatsen full med vatten.

Vi hittade parkering och löste biljett och sen in på båten.
Efter någon timme på vattnet började det blåsa, j(ag tillhör dem som började må lite dåligt bara jag såg vattnet på parkeringen).

När vi åt mat var det en väldigt trevlig kille som arbetade på båten som berättade att jag kunde gå till informationen och köpa band att sätta på handlederna med en knapp som trycker på en akupressur punk.
Sagt och gjort jag köpte en fpt och på med dem på handlederna.
Blåsten tilltog och båten rullade , jag stapplade till hytten vit i ansiktet.
Låg och måde hemskt illa men klarade mig från att få upp något.
Väl frame i Tyskland var det jätte trevligt och vi hade riktigt skoj.

Hem gick allt lugnt och stilla och det jag lovat mig på dit resan (att jag aldrig mer ska utsätta mig för detta) glömdes.´

Ut ur båten och ner till bilen allt bara bra tills vi kommer till bilen!!! parkeringsböter?? på alla fyra bilarna som stog där för att vi inte betalat?
Men se då tände jag till ringde till Göteborgs stad och undrarde om de anställer synskadade och icke läskunniga parkeringsvakter .
Generösa är de också parkeringsvakterna vi fick två boter på varje bil.
Kvinnan jag pratade med påstog att vi hade löst biljett i fel automat , när jag undrade var det stod.
Då säger hon att de ska titta på de boterna, gör det sa jag för det är ikryssat att vi ej betalt.
Och det har alla gjort, om vi nu har en ogilltig biljett så borde parkeringsvakten kryssat i den lilla rutan.
Annars var resan mycket trevlig.
Ni som är med för första gången länka din reflektion hit,och skriv en kommentar sen är det bara att surfa runt och titta på andras reflektioner över veckan som varit.

5 kommentarer:

Chesney sa...

What bad luck, it probably makes you not want to go on any more shopping trips, LOL Once in a lifetime occurances probably! :)

Trebarnsmamman sa...

Hänger på och reflekterar denna vecka: http://blogg.trebarnsmamman.se/?p=2924

Emma sa...

Ah trist med böter. Men hoppas det var en trevlig resa trots allt :)

http://emsvardag.blogspot.com/2009/10/torsdagsreflektion-v-42.html

Helena sa...

Min reflektion finns här;http://aragornsfru.blogg.se/2009/october/torsdagsreflektion-810.html

Anonym sa...

Trist det där med böterna men jag läste också att ni slapp dom sen. Det var bra! Såna där armband har vi provat i olika sammanhang. De verkar ha mer eller mindre effekt på t ex illamående efter sövning, för mycket snurrande i linedance. Har reflekterat över nåt trevligt:

http://mariannlostinline.wordpress.com/2009/10/08/torsdagsreflektion-thursday-thoughts-32/