torsdag 9 juli 2009

Tordagsreflektionen vecka 28


Småbarnsmamman som har reflektionen, har spekulerat i hur nära livssnöret är helt alternativt av.
Det får mig att fortsätta på livets vara eller icke vara.
För här är det en familj som älskar att odla, jag sätter fröer tidigt på våren och gullar och pysslar med de små plantorna .
Sen när de är tillräckligt stora så ska det omskolas ett antal ggr och sen in och ut under nån vecka för att härdas till att få sin nya plats i landet eller krukorna.
Mycket pyssel som jag tycker om.

Och i förrgår vad hittar jag i bland alla olika grönsaker!! mördarsniglar!!!!
Vi har iofs väntat och bett en stilla bön om att de ska stanna i skogen, men uppenbarligen är jag inget bra på den biten,
för nu har jakten börjat här hos oss.
På nätet finns mängder av råd , vi har köpt ett medel som är ut strött på strategiska platser .
Enligt texten på paketet ska de små gynnarna föredra de blå små kornen, och sen far de vidare till sälla jaktmarkerna. Där kommer deras anhöriga att äta upp dem. Och vips så dör de !!
Och det fantastiska är att jag har inte det minsta dåligt samvete ,över att jag tar livet av dessa äckliga varelser.

6 kommentarer:

Tanten sa...

Sniglar är verkligen äckliga.

Helena sa...

Mördarsniglar är inte roligt, hoppas ni blir av med dem.
Ha en bra dag!

Mimmi sa...

Dom har vi också hittat många av här ..vi är ute varje dag och plockar bort .. det verkar som att alla sniglar tror att de får bo här ..men set har de fel i:) de åker ut så fort man ser dom nu:)
kram

Cecilia Artista sa...

Nej det kan inte vara roligt att jaga mördarsniglar!

Jag har nog haft tur som knappt har sett någon! På förra stället vi bodde så hade vi myskankor och det var nog förklaringen där. De gick fritt omkring och smaskade kanske på några! Men där vi nu bor sen ett par år tillbaks, så har jag inte heller sett några som tur är.

Chesney sa...

I have never had to deal w/ killer snails and I'm glad! LOL great picture and commentary!

Trebarnsmamman sa...

Haha, ja det verkar som om myggor, fästingar och mördarsniglar är allmänt ok att hysa agg mot (så även jag). Hoppas du vinner kampen!